Tuesday, July 17, 2018

Maandag, 16 Junie 2018

Vandag is die eerste dag van die 2de Semester van 2018 en my eerste klas is sommer al vroeg op ‘n koue winters oggend! Soos ek op kampus loop kan ek sien die klasse het weer begin, want dit is sommer al vroeg baie besig. Orals sien jy hoe staan die studente en gesels oor hul vakansie, almal in die sonnetjie om ‘n bietjie hutte te probeer kry.

Klas 1 vir die semester is LSKM 221 / Musiek

Ek was nogal opgewonde maar ook skrikkerig vir hierdie vak. Skrikkerig in die sin dat ek niks teoreties  van musiek af weet nie (oftewel so min dat dit niks tel nie๐Ÿ™ˆ) Opgewonde oor die feit dat ek mal oor musiek is. Ek is groot gemaak in ‘n huis waar altyd musiek was en daar is tot van dag toe altyd musiek in woonstel of kar! Ek het ‘n baie groot verskydenheid musiek smaak van vandag se “pop” musiek tot “Golden  oldies”(ek moet bieg, die “Golden oldies” is by vere my Favorite!๐Ÿ˜) Ek is ook baie opgewonde dat ek uiteindelik iets van musiek gaan leer!

Toe ek in die klas instap was dit vir my so bietjie deurmekaar en daar was nie genoeg banke en stoele vir al die studente nie. Die spasie om een persoon was so min dat daar bitter min ruimte was om enigstes te beweeg.

Die dosent is ‘n baie sprankelende persoon en het my onmiddellik laat welkom voel in haar klas. Sy straal haar passie vir musiek so uit dat dit aansteeklik is! Sy het eers vir ons van die vak vertel en ‘n bietjie agtergrond inligting gegee en daarna het sy ons ‘n klein aktiwiteit laat doen.

Die aktiwiteit. Die aktiwiteit behels beweging en konsentrasie en daarvoor moes ons het langs ons tafels gestaan. Ons het begin met ‘n eenvoudige beweging deur ons voete te beweeg (soos ‘n trap beweging) voor-voor-agter-agter. Deur dit te doen het ons ‘n ritme geskep. Later het die dosent haar hande in ‘n seker ritme geklap en ons moes dit terug klap terwyl ons die ritme met ons voete behou.

Aan die begin het ons ‘n bietjie deurmekaar geraak! Ons is nie regtig gewoond aan die soort oefening nie en die helfte van ons (ek ingesluit) se ritme is nie so 100%. Hoe meer ons dit in geoefen het hoe makliker het dit geword, tot die hande klap by gekom het toe val ons torretjies ‘n bietjie af ๐Ÿ™ˆ. Na ‘n rukkie se gesukkel en geoefen het ons dit reg gekry!!

Die aktiwiteit beoefen so baie aspekte en dele van ‘n persoons. Dit oefen geheue, ritme, luister vaardighede, middellyn kruising, ligaamlike oefeninge & vaardighede en dit help met die fokus proses.


Om hierdie aktiwiteit net so toe te pas in die klaskamer kan vir die leerders sowel as die onderwyser voordelig wees. Kinders (en volwassenes) kan nie vir lang periodes oplet & konsentreer nie! Die aktiwiteit is ideaal op te gebruik tussen in lesse en klasse sodat dit net weer die leerders en onderwyser net weer kan “reset” vir die volgende les. Terwyl die leerders die aktiwiteit doen beoefen hulle sรณveel ander vaardighede daar mee saam sonder dat hulle dit besef en geniet hulle self gate uit! Plus die leerders dink dit is ‘n speletjie so almal werk mooi saam!!๐Ÿ™Œ


No comments:

Post a Comment